07/01/2012

Derfor skal du se godt ud

Forleden dag faldt jeg over et blogindlæg, som jeg synes er værd at læse. Det handler om hvorfor det er så afgørende at se godt ud - især for at virke professionel. Mette Holbæk, der rådgiver selvstændige om en bedre business, har en vigtig pointe om autensitet, som i den grad er min kæphest(!)

Hun skriver blandt andet:

"At se godt ud handler om at se professionel ud – på din særlige måde. Det sidste er lige så vigtigt som det første.

Det med den professionelle fortolkning er vigtigt her. Jeg synes, der er plads til snart sagt alle former for individuelt udtryk (vi er jo mennesker, for pokker, og jeg sender en kærlig tanke til zoolog og antropolog Desmond Morris, hvis billedrige bøger om menneskedyret, den nøgne abe, og al vores absurde adfærd, jeg huggede mig igennem som barn). Hvis du er til malertøj og krea, så lad mig se det. Hvis du er teatralsk, malet og munter, lad mig se det. Hvis du elsker victoriansk tilknappethed, lad mig se det. Hvis du er til herretøj, lad mig se det. Hvis du er sfærisk og svævende, så lad mig se det. Men lad mig se den professionelle version af det."


Når du er tro mod den du er, og tænker over et par vigtige detaljer (eller får hjælp til det, hvis det ligger langt fra din kernekompetence) bliver helhedsudtrykket både personligt og professionelt, men læs selv med her - også selvom du ikke er selvstændig, for det gælder jo alle os, der gerne vil udstråle autensitet og professionalisme.

Bestil garderobetjek hos Modler.dk

Ingen kommentarer: