18/07/2011

Gladiatorsandaler

Som regel vil jeg fraråde alle med korte ben at bruge gladiatorsandaler, fordi de, visuelt, forkorter benlængden betydeligt pga. alle de tværgående remmene - Men men - der er faktisk en undtagelse(!)

Hvis sandalernes nuance er meget tæt på de benenes farve, kan de ligefrem være med til at forlænge dem - benene altså..

En gylden regel er, at jo mindre man kan bryde benene op med f.eks. opsmøg, remme og farveforskelle, jo længere virker de og det er derfor at f.eks. et par sorte sandaler med remme op ad benet er et no go.



Jeg er desværre ikke udstyret med verdens længste ben, men elsker gladiatorsandaler og derfor slog jeg til, da jeg fandt disse i kernelæder. Farven er meget tæt på mine efterhånden brune ben og derfor med til at forlænge benene (i betragtning af at det er en par flade sko vel at mærke!)

Et ekstra plus ved denne model er at den har remme langs foden og ikke skærer det værst mulige sted - nemlig over vristen, som mange sandaler gør.

Måske er nørdet indslag, men det virker!!

Ingen kommentarer: