07/09/10

Modler Style Guide#12 - Støvle-guide

Når man skal finde støvler til efterår/vinter, kan det være en rigtig god idé at tænke over hvad de skal kunne...Skal de hovedsaglig bruges til jeans? Har du flere par og leder blot efter et par, der er gode til at gå langt i? Skal du kun købe ét par, der holder til det hele? - eller har du brug for en kontrast til f.eks. din klassiske eller bohemede stil?

Det er så vigtigt at tænke over HVAD det er man søger og HVORFOR, for at finde det rigtige!

Personligt har jeg et par gode sorte klassiske ankelstøvler og et par ultrafeminine gråbrune ruskindstøvler , der begge er så herligt enkle, at de hver især supplerer hinanden, så jeg på en eller anden måde altid har støvler med hæl, der passer til det hele. Det kan helt klart anbefales at gå efter en enkel og skrabet model. Jo mere enkel, jo mere kan den bruges til - uden at støje.

I år vil jeg gå efter en flad, sort herreinspireret model med snøre, der vil være helt skøn både til armybukser, chinos, opsmøgede jeans, leggings, kjole, klassiske bukser og til bukser med vidde. Jeg har endnu ikke fundet dem, men det gør jeg sikkert i New York;-)

De herreinspirerede boots, - helt enkle, som jeg elsker det, er i øvrigt til at finde over det hele i år - de må gerne være lidt slidte og mange af dem er derfor smurt ind i det hvide skocreme, der fedter, så pas på det sorte tøj:-D

Se lidt her til inspiration:

fra N.D.C.


og fra Jil Sander


et par lange fra selv samme



Kodeordet i år et helt klart enkelt, maskulint og upyntet...
Men når det er sagt, så husk at tænke på din egen stil som udgangspunkt!

Eksemplerne er set på net-a-porter.com

Bestil garderobetjek hos Modler.dk

2 kommentarer:

camilla sagde ...

Jubiiiii - støvleguide.

Jeg er meget glad for det her indslag.
Vil nu købe en bar plain Malene Birger Dinan støvler, samt et par lidt længere grove fra marc by marc Jacobs, dog med en lidt prangende guld lås.

Tusinde tak for en god blog susanne.

VH Camilla

Susanne sagde ...

Selv tak, Camilla:-)