19/07/10

Modler Style Guide#10 - Lær at bruge accessories.

Inden jeg besøger mine kunder for at lave et garderobetjek, sender jeg altid en mail med nogle spørgsmål, jeg beder dem svare på, for at kunne pejle mig ind på hvad det er for en kvinde, jeg skal hjælpe. Ikke så få endda, har det svært med accessories og føler sig ofte for pyntet med smykker og kan højst svinge sig op til at bruge et tørklæde.

Tørklæder er fine, men er det ligesom det eneste, du har på, der gør dit outfit interessant - for det er dét accessories hjælper til med! - bliver det hurtigt lidt ensformigt og forudsigeligt.
De kvinder, der har et spændende look, er dem, der overrasker. De ser ud som om de har nyt på hver dag, men ofte handler det - udover kombinationen - ofte blot om forskellige accessories og måder at bruge dem på.

Her er 3 gode råd til hvordan du kan udvide din accessories-horisont:

1. Tænk enkelt.
Et stort, prangende og farvestrålende ur har masser af attitude og er ikke pyntet. Sørger du for at matche farven med fodtøjet, har du hurtigt skabt et færdigt look.



2. Tænk praktisk.
Et enkelt look kan hurtigt dresses op med en cool mobiltlf-holder og så har den en funktion.
En nøglesnor i lækkert kernelæder eller i en stærk farve, kan også give lidt kant. Husk stadig at tænke på fodtøjet, der skal hænge sammen med resten. Et par cool solbriller i håret, kan også gøre en stor forskel.

3. Tænk feminint.
Der findes et hav af alle mulige håraccessories, der ikke gør dig til en lille pyntet pige.
Brug et hårspænde med nitter, stjerner eller en enklet i læder. Vær opmærksom på at det skal kunne gøre en forskel i din hårfarve - skab en kontrast.


Ur fra Michael Kors, solbriller fra Stella Mccartney, hårspænde fra Loopie Love

Bestil garderobetjek hos Modler.dk

Ingen kommentarer: