12/04/10

Modler Style Guide #3 - Hvilke solbriller klæder mig?

Når jeg styler mine kunder via mit firma Modler.dk kommer vi ofte ind på brillefaconer.

Nu da foråret endelig er her (!) er det tid til at købe solbriller. Derfor vil jeg denne gang, i Modler Style Guide, give dig et par gode råd om hvordan du finder de solbriller, der klæder dig bedst.

Hvad enten du køber nye, billige og trendy solbriller hvert år eller ofrer lidt ekstra og finder et par eksklusive og dyre mærkevaresolbriller, der holder et par sæsoner, er her tre tips, du kan tage med i overvejelsen om hvilke briller, der klæder dig bedst:

Passer solbrillerne til:

1. Din ansigtsform?
Enten skal stellet komplementere eller stå i kontrast til din ansigtsform - aldrig understrege det.
-Et rundt ansigt skal have et smalt stel, der skråner ind mod hagen med højtplacerede stænger
-Et aflangt og smalt ansigt er flot med et stel, hvor stængerne går fri af ansigtet, med tyngde på den nederste del af stellet.
-Er dit ansigt pæreformet, løfter et skråt brillestel fokus og giver balance til et "tungt" kæbeparti.
-Et hjerteformet ansigt får den bedste balance med et stel, der har tyngden på den nederste del af stellet.

2. Din næsestørrelse?
Er din næse stor, skal du gå efter et kraftigt stel.
Hvis din næse er lille, skal brillestellet sidde højt på næseryggen.

3. Dine farver?
Lys hud er flot med mørke briller og mørk hud er flot med lyse briller.
Gråt hår er flot med farvede og markante briller, der fjerner fokus fra rynker.

Bestil garderobetjek hos Modler.dk

Ingen kommentarer: