26/05/2009

Fashion on bikes

Da manden min er skibenten på den hotte blog Copenhagen Cycle Chic blev hans kone (læs stolte undertegnede) i kraft af mit virke som designer og stylist, interviewet af en modejournalist fra Montreal til avisen La Gazette omkring det at se chic ud på cykel(!)

Noget vi danske kvinder slet ikke overvejer. Vi gør det bare. Vi er det bare. Vi tænker slet ikke over det - altså i kombination med det at cykle! For os er det den mest naturlige ting i verden at cykle i høje hæle, solbriller, sommerkjoler, pels og jakkesæt og det er lige nøjagtig det vi skal lære kvinderne uden for Skandinavien og Europa.

For folk udefra er vi et forbillede på en fri og let cykelkultur og tilmed superchikke!
Så lad os da lige nyde at være inspirerende rollemodeller!
Læs artiklen her

2 kommentarer:

Bloggerella sagde ...

Tillykke med ekspert-udtalelsen ;o)

Jeg havde godt luret tendensen på din husbonds blog. Ikke desto mindre er det lidt sjovt, at det på det Nordamerikanske kontinent virker eksotisk, at vi cykler i normalt tøj.
Faktisk er jeg selv mere tilbøjelig til, at iføre mig høje hæle, hvis jeg skal cykle end hvis jeg skal med det offentlige.

Susanne sagde ...

Tak! :-D

Ja, jeg snupper også selv helst stiletterne på, når jeg ved at jeg skal på cykel.
Sjovt at tænke på hvor inspirerende vi er pga det:-)