26/01/2009

forandringsproces

Hvor er det skønt at være i en forandringsproces!
Nu da jeg, efter flere(læs rigtig mange)år i jeans, endelig har overgivet mig til kjole, er jeg blevet dejlig inspireret til at skifte den hyggelige, bohemet stil ud med en lidt mere feminin stil - med en lidt finurlig vinkel, der gør at jeg ikke bliver "for fin"...husker på hvor vigtige kontraster er for at gøre looket personligt.
Ankelstøvlen hylder jeg, da den virkelig gør en forskel, så jeg ikke bliver alt for sød at se på og ej heller for pussenusset...at lade håret hænge løst som kontrast til en "stram" kjole og omvendt - at rede håret tilbage i en knold i nakken til en løs og hyggelig kjole, gør at looket ikke bliver for stereotypt.
Overvejer faktisk også at anskaffe mig en nederdel!! (udråbstegnet fordi det ikke er sket i over 8 år) - neglelakken har også fået comeback - herlig som accessory!
Til gengæld betyder et stilskifte at klædeskabet er tomt (!) men klar til at blive fyldt op af en ny og lækker stil... jeg sælger det tøj, jeg ikke længere bruger og får plads og råd til nyt! - Kan varmt anbefales!

2 kommentarer:

Bloggerella sagde ...

Det er altid rart med lidt gradvis. Kjoler for mig er en slags hverdags-no-brainer, hvor man bare skal sørge for lidt accessories, sko og, på denne årstid, strømpebukser.
Så jeg skulle nok lære lidt oftere, at hoppe i et par bukser på arbejdet, men synes altid at jeg ligner en bankelev i klassiske sorte bukser...

Susanne sagde ...

Ja, ej nødvendigt at hælde det hele ud på éen gang, det er nu også sket over en periode:-)Har dog stadig min basisgarderobe, der gør at jeg kan ændre stil blot med valg af accessories, men nu da jeg er blevet vild med kjoler, trænger jeg jo til nyt(og har da allerede fået anskaffet mig 4 nye meget fine af salgsen).
Kan nu ikke forestille mig, at du med den gode stil, du lyder til at have, skulle kunne komme til at ligne en bankelev i sorte klassiske bukser. Alt efter hvor præsentabel du skal være på job, kan jeg forstille mig at du vil holde stilen med en flot blå top til og en stor sort halskæde - den volumiøse af salgsen, som du sikkert allerede har...