08/09/2008

Poncho

En af mange gode ting, ved at bo i et land hvor årstiderne skifter, er glæden ved garderobens forandring - selvom det kan være lidt svært at gemme sommerstiletterne væk, er det skønt at tænke i strik og støvler.

Strik kommer i den grad til at sætte sit præg på efterårstøjet og er skønt at kombinere med både kjoler og lette skjorter/bluser.

Ponchoen er genial til efteråret, fordi de både kan bruges indendørs i stedet for en sweater og udenfor til overgangsfasen fra sommer til efterår, men også til vinter uden på de korte læderjakker.
Den holder både til kjoler og bukser, ålestramme jeans med ankelstøvler og til de funky vide bukser - ej at forglemme til kjolen med de tykke uldstrømpebukser og flade læderstøvler med rågummisåler.



Min egen ynglingsponcho er strikket sidste år og igen i år mit vigtigte stykke tøj - helt uundværlig.

12 kommentarer:

Karoline sagde ...

den er fantastisk! har du selv strikket den, eller er den købt?
skriv gerne svar på karolinekn@hotmail.com

Susanne sagde ...

Tak! Den er skam hjemmestrikket;-)

Anonym sagde ...

Har du en opskrift på den? DSu må gerne svare på mail. Twojcik@ruc.dk

Anonym sagde ...

Hej :)
Du må også meget meget gerne sende mig opskriften på den:
Lud0hlici0us@hotmail.com

Susanne sagde ...

Jeg har desværre ikke en opskrift på ponchoen....

Anonym sagde ...

Hvad skal du have for, at strikke sådan en lækker sag, hvis du selvfølgelig vil? :-)

Susanne sagde ...

Jeg sælger dem for kr. 2000,- og vil gerne strikke en til..

Anonym sagde ...

Vil gerne høre om den er strikket med perlemønster? Lidt svært at se på billedet.

Susanne sagde ...

Ja, den er strikket med perlemønster

Anonym sagde ...

Hej.
Jeg er helt vild med din poncho og vil bare gerne eje sådan en. Jeg kan se du skriver der ikke findes et mønster først på denne side, men det er også et stykke tid siden. Hvis der i mellemtiden er blevet lavet et mønster vil jeg meget gerne købe en kopi da jeg så gerne vil strikke selv.
Du må gerne svare på mail: stinepilgaard@mail.dk
Håber på at høre fra dig.

Susanne sagde ...

Der er desværre stadig ikke noget mønster til min poncho. Lover at dele det, hvis jeg en dag får det lavet.

Anonym sagde ...

fed poncho! Hvilket garn har du brugt? Jeg vil prøve at få min mor til at strikke en til mig, så hvis du har noget der minder om en opskrift eller noget om pindestr er jeg interesseret :-)